GO豪4チビ日記

2011年8月にオーストラリアに移住した、我が家の記録を綴ります。

Potato Dish / じゃがいも料理

イメージ 1

イメージ 2

日本語は下にあります。 Japanese follows English.

We ate omelet rice for lunch. The taste was good, but the
shape was not satisfactory.
(Could anyone advise us how we can turn omelet well?)
After we ate and our stomaches were filled, Toshi went was
doing homework at home, so I (Yukie) couldn't use the
computer. I didn't feel like studying English, and nothing
to do, I was relaxing until around 3pm.
(Way to be a fatty)

Then, our friend just came back from Japan and brought us a
magazine we asked him. It's a magazine of the church we go to,
but as I was reading, I felt I shouldn't be too relaxing!
I felt an urge to make coocies, so I decided to make potato cookies
out of the cheapest food in Idaho - potatoes. (We can get 10 lb for $2).
Also, for dinner, I decided to cook an Italian home cuisine,
Gnocchi. (Boiled ball-shaped pasta made od potatoes and flour.)
I thought that both cookies and Gnocchi are made of smashed
potatoes, I can make both of them at once half-way through!!

It was my first attempt without much care with internet recipe,
and Toshi said it was delicious. But, he ate too much and had a
stomachache. (I have not tasted real Gnocchi, so I'm uncertain
if it was the right taste.)
So, today's pohoto is Gnocchi (with tomato sauce) and
potato cookies. It was pretty easy, so try them yourselves!
(Reported by Yukie whose every day goes by just cooking and easting.)

本日の昼ご飯はオムライスでした。味はGoodでしたが、形はいまいち。
(オムライスってどうやったらうまくひっくり返せるのでしょう?
だれかコツがあったら教えてください)
お腹いっぱい食べたあと、午後は敏君が家で宿題をしていたので、
私はパソコンが使えず、また今日は英語の勉強をする気分にもなれず、
することがなくて、3時頃までごろごろしていました。
(おでぶの道へまっしぐらですね)

すると日本から帰国してきた友人が、頼んでいた雑誌を届けてくれました。
それは私が行っている教会の機関紙なのですが、
読んでるうちに、こんなにダラダラしてちゃいかん!
という気分になり、急にクッキーが作りたくなったので、
ここアイダホでもっとも安く手に入るジャガイモ(2ドルで5kgもで買える)を使って
ポテトクッキーを作ることにしました。
ついでに夕飯はイタリアの家庭料理「ニョッキ」にしました。
(ニョッキ=ジャガイモと小麦粉を混ぜてダンゴにしてゆでるパスタ?)
両方ゆでたジャガイモをつぶして作るので、
途中まで一緒にできるじゃないかぁ!と思ったわけです。

ネットでレシピを見ながら、両方初めて適当に作ったわりには、
敏君は美味しいと言って食べ過ぎて腹痛になっていました。
(本物を食べたことがないので正しい味かは定かではありません)
ということで、本日の写真はニョッキ(トマトスープ仕立て)とポテトクッキーです。
わりと簡単でしたので、皆さんもお試しあれ!
(最近、料理と食べることだけで毎日が過ぎていく幸恵でした。)