GO豪4チビ日記

2011年8月にオーストラリアに移住した、我が家の記録を綴ります。

Watercolour Class Statrs! / 水彩画スタート!

イメージ 1

日本語は下にあります。 Japanese follows English.

Yukie's long-waited watercolour class started todat.
It is once a week at 6 to 8pm, and 8 lessons.
The number os students was about 15? One of them came from far...
2 and a half hours away.
Some are familiar with watercolour, and others like art, but first time to try
watercolour. Various cases. (But, all the students were women, and
the only man was Toshi who went as an interpreter.)
Today, explanation of tools was for 1 hour, and then, we learned how to use
brushes. Yukie enjoyed herself like a child as she drew many lines, and
finally she made a piece using stain of paint. Today's picture is that piece.
(Those of you who thinks Yukie put on weight, please understand that it is because
of the angle of the picture...)
We made the paper wet, dripped paint, and made something like a flower.

Yukie has always enjoyed craftworks and making something since her childhood.
She thought she somewhat enjoyed drawing, but she may be awakened to drawing?
(Yukie's mother's side are families who loves drawing, and Yukie's grandfather was
an art teacher.)
By the way, nice brushes and paints are all expensive!
After learning today's lesson, we found out that there are many other items Yukie needs.
Yukie says sorry for spending so much money, Toshi.
Yukie says she will enjoy it and try hard to master it!

とうとう楽しみにしていた水彩画クラスが始まりました。
夕方の6時~8時で、週1回の8回コースです。
クラスの生徒は15人くらいかな?遠い人では2時間半かけて来ていました。
もともと水彩画をやっている人もいれば、
美術は好きだけど、まったくの初心者です。という人まで様々。
(でもみんな女性でした。男性は通訳でついてきてくれた敏君のみ)
今日は道具の説明1時間と、筆の使い方を習いました。
童心に返った気持ちで、いっぱい線を引いてみたりして、
最後ににじみを使った作品作りをしてとても面白かったです。
今日の写真はその作品と私です。
(私が太ったと思う人は、撮った角度のためと理解してください・・・)
紙を濡らして絵の具を垂らして花のようになりました。

私はもともと工作とか何か作ることが小さな頃から大好きでした。
絵をかくのはまあまあ好きかな。と思っていたけど、
(母方の家系は絵心のある血筋で、おじいちゃんは美術の先生とかしてました)
この歳になって、私も絵筆に目覚めるかも?
それにしても、いい筆や絵の具はみな高い!
今日学んで、必要な道具が他にもいろいろあることがわかりました。
いっぱいお金使っちゃってごめんね、敏君。
ものになるよう楽しみながら頑張りま~す!