GO豪4チビ日記

2011年8月にオーストラリアに移住した、我が家の記録を綴ります。

おかわり君 / Mr Second Dish

イメージ 1

ベビーシッター3日目。
午前はサウンド オブ ミュージックを見て、午後は近くの教会にみんなで行き、
私はピアノの練習をし、子供たちは走り回って遊びました。
幸樹君は初ピアノ演奏をしました。(本日の写真参照。なかなか筋がいい?)

さて、みんなの助けにより3日間のベビーシッターなんとか乗り切れました。
みんなが帰った後、幸樹はすごい勢いでキーキー言いながら遊んでました。
きっと彼なりに気を使っていたんだな。この3日間、1番頑張ったのは幸樹かも。
わがままも言わず、ぐずりもせず、おもちゃを取られても泣かず、
ほんとによくがんばってくれました。えらいぞ!
寝る前、パパにいっぱい遊んでもらって、ヒーヒー笑いながら喜んでました。

ところで、今日幸樹はよく離乳食を食べ、初めてのおかわりもしました。
第4期食欲増加期って感じ?おっぱいもよく飲んでました。
明日から、離乳食を1日2回に増やそうかな。
また、つかまり立ちも進化してきて、つまさき立ちとか、
片手つかまり立ちも上手になってきました。
でもまだ、1日2~3回は、後ろにひっくり返ってワーンって泣いてます。

Today was our 3rd day babysitting our friend's children.
In the morning, we watched "The Sound of Music" and then, we went to
church in the afternoon. Yukie practiced the piano, and children ran around in
the primary room. Koki played the piano for the first time. (see the picture)

Well, somehow we survived 3 days of babysitting with friends' help.
After everyone went home, Koki screamed and played restlessly.
Perhaps he was not fully relaxed. Maybe Koki worked the hardest in the
past 3 days. He was not selfish, no fuss, nor did he cry when his toys were taken.
He really behaved well. Good job!
Before going to bed, daddy played with Koki, so Koki laughed and enjoyed.

By the way, Koki ate solid food a lot. He had the second dish for the first time.
It's as if this is his 4th appetite growth stage? He drank a lot of milk, too.
From tomorrow, maybe we should give Koki solid food twice a day instead of just once.
Also, Koki is making a progress with standing while holding onto something.
He can stand on his toes, and he can stand and hold on with one hand quite well.
But, he still falls backward twice to three times a day, and cry.